Małżeństwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(17)
Proza
(13)
Książka
(2)
książka
(1)
proza
(1)
Dostępność
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Austen Jane (1775-1817)
(8)
Flaubert Gustave (1821-1880)
(4)
Karkus Kinga (1997-)
(2)
Austen Jane 1775-1817
(1)
Burkowicz Maksymilian (2000- )
(1)
Błasiak Wiktoria (1997- )
(1)
Chacuś Artur (2000- )
(1)
Duliban Dawid (1996-)
(1)
Eliot George (1819-1880)
(1)
Engelking Ryszard (1935- )
(1)
Figuła Wiktoria (2000- )
(1)
Fitzgerald F. Scott (1896-1940)
(1)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(1)
Ishiguro Kazuo (1954- )
(1)
Jankiewicz Oliwia (2001- ) Tłumaczenie
(1)
Jedynak Agata (2001- )
(1)
King Stephen (1947 - )
(1)
Kulig Patrycja (1997- )
(1)
Misiuna Natalia (1997 - )
(1)
Miłoszewski Zygmunt (1976- )
(1)
Orzeł Natalia (2000- )
(1)
Pabian Urszula (1998- )
(1)
Pieczarkowski Wacław (1999- )
(1)
Sarzyńska Paulina (200- )
(1)
Staszczyńska Ewa (1998-)
(1)
Stępień Agata (2000- )
(1)
Sury Urszula (1992- )
(1)
Taborska Oliwia (1996- )
(1)
Terakowska Dorota (1938-2004)
(1)
Tymoczko Gabriela (2001-)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(6)
1901-2000
(1)
1915-1916
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura francuska
(2)
Temat
Miłość
(234)
Przyjaźń
(173)
Magia
(122)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(83)
Śmierć
(81)
Małżeństwo
(20)
Ubóstwo
(73)
Kościuszko, Tadeusz (1746-1817)
(69)
Metamorfoza postaci
(69)
Hermiona Granger (postać fikcyjna)
(64)
Zdrada
(63)
Rodzina
(59)
Zabójstwo
(57)
Podróże
(53)
Walka dobra ze złem
(53)
Wojna
(51)
Kot z Cheshire (postać fikcyjna)
(49)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(48)
Szalony Kapelusznik (postać fikcyjna)
(48)
Tajemnica
(47)
Hellenizm
(46)
Ron Weasley (postać fikcyjna)
(46)
Halucynacje
(45)
Szachy
(44)
Jean Valjean (postać fikcyjna)
(42)
Herbata
(41)
Samobójstwo
(41)
Dojrzewanie
(39)
Kozeta (postać fikcyjna)
(37)
Ssaki
(36)
Samotność
(35)
Rzeczywistość alternatywna
(34)
Walka
(34)
Javert (postać fikcyjna)
(33)
Podróże w czasie
(33)
Władza
(31)
Rewolucja
(29)
Szkoły magii
(29)
Antropomorfizacja
(28)
Totalitaryzm
(28)
Powieść amerykańska
(25)
Dzieciństwo
(24)
Zemsta
(23)
Gavroche (postać fikcyjna)
(22)
Powieść polska
(22)
Relacje międzyludzkie
(22)
Rośliny lekarskie
(22)
Gandalf (postać fikcyjna)
(21)
Konflikt
(21)
Niewolnictwo
(21)
Zawód miłosny
(21)
Bunt
(20)
Czarodzieje
(19)
Śledztwo i dochodzenie
(19)
Cierpienie
(18)
Klasy społeczne
(18)
Nierówności społeczne
(18)
Przedmioty magiczne
(18)
Walka klas
(18)
Anna Karenina (postać fikcyjna)
(17)
Kościół katolicki
(17)
Strach
(17)
Duchy
(16)
Dzieci
(16)
Jay Gatsby (postać fikcyjna)
(16)
Lustra
(16)
Teatr polski
(16)
Uprowadzenie
(16)
Arystokracja
(15)
Film fabularny
(15)
Nastolatki
(15)
Nick Carraway (postać fikcyjna)
(15)
Pomaganie
(15)
Teatr Lalki i Maski "Groteska" (Kraków)
(15)
Uczucia
(15)
Zło
(15)
Bilbo Baggins (postać fikcyjna)
(14)
Odwaga
(14)
Pokój
(14)
Rodzeństwo
(14)
Sztuka przetrwania
(14)
Ucieczki
(14)
Fantastyka
(13)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(13)
Napoje magiczne
(13)
Nauka
(13)
Winston Smith (postać fikcyjna)
(13)
Daisy Buchanan (postać fikcyjna)
(12)
Duchowieństwo katolickie
(12)
Filozofia
(12)
Frodo Baggins (postać fikcyjna)
(12)
Kara
(12)
Małgorzata (postać fikcyjna)
(12)
Patriotyzm
(12)
Podróż
(12)
Powieść angielska
(12)
Robert Langdon (postać fikcyjna)
(12)
Aragorn (postać fikcyjna)
(11)
Boże Narodzenie
(11)
Ebenezer Scrooge (postać fikcyjna)
(11)
Temat: czas
1801-1900
(10)
1701-1800
(3)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1977
(1)
Przełom wieku XVII i XVIII
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Francja
(3)
Anglia
(2)
Derbyshire (Wielka Brytania)
(1)
Hertford (Wielka Brytania ; miasto)
(1)
Hertfordshire (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Highbury (Londyn ; część miasta)
(1)
Highbury (Wielka Brytania)
(1)
Highbury(Wielka Brytania)
(1)
Kent (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Netherfield (Wielka Brytania ; miasto)
(1)
Nowe Bródno (Warszawa ; część miasta)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Odrzykoń
(1)
Polska
(1)
Stan Kolorado (Stany Zjednoczone Ameryki)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Powieść
(4)
Powieść angielska
(4)
Powieść francuska
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Romans
(3)
Komedia
(2)
Powieść amerykańska
(2)
Horror
(1)
Powieść komediowa
(1)
Powieść polska
(1)
Thriller
(1)
powieść społeczno-obyczajowa
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na początku XIX wieku niezbyt zamożny ojciec pięciu córek nader często musiał zadawać sobie pytanie: kiedyż to w sąsiedztwie pojawi się jakiś odpowiedni kawaler? A kiedy już się pojawił, następowały dalsze perypetie, które Jane Austen z upodobaniem opisywała. Duma i uprzedzenie uważana jest za arcydzieło w dorobku tej angielskiej pisarki, głównie dzięki zabawnym, zgoła dickensowskim opisom postaci głupich i niesympatycznych. Znajdujemy tu także melancholijną refl eksję nad władzą pieniądza i znaczeniem pozycji społecznej, decydujących o życiu młodej panny; a przede wszystkim znakomity, powściągliwy styl, doskonale oddający harmonię opisywanego świata.
Książka
W koszyku
Najgłośniejsza powieść Jane Austen, na podstawie której zrealizowano równie głośny film. Nawiązuje do niej Helen Fielding w bestsellerowym Dzienniku Bridget Jones. Niepozbawiona ironii i humoru kostiumowa opowieść o zamążpójściu. Rzecz dzieje się na angielskiej prowincji na przełomie XVIII i XIX wieku. Niezbyt zamożni państwo Bennetowie mają nie lada kłopot – nadeszła pora, by wydać za mąż ich pięć dorosłych córek. Sęk w tym, że niełatwo jest znaleźć odpowiedniego męża na prowincji. Pojawia się jednak iskierka nadziei, bo oto posiadłość po sąsiedzku postanawia dzierżawić pewien młody człowiek, przystojny i bogaty...
Książka
W koszyku
Niepozbawiona ironii i humoru kostiumowa opowieść o zamążpójściu. Rzecz dzieje się na angielskiej prowincji na przełomie XVIII i XIX wieku. Niezbyt zamożni państwo Bennetowie mają nie lada kłopot – nadeszła pora, by wydać za mąż ich pięć dorosłych córek. Sęk w tym, że niełatwo jest znaleźć odpowiedniego męża na prowincji. Pojawia się jednak iskierka nadziei, bo oto posiadłość po sąsiedzku postanawia dzierżawić pewien młody człowiek, przystojny i bogaty...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykła historia przezwyciężania dumy i uprzedzeń dwojga bohaterów, ich dojrzewania do porozumienia i szczerej miłości. W powieści niemal każdy z bohaterów pochopnie ocenia innych, by stopniowo zmieniać o nich zdanie, gdyż dopiero z czasem ujawniają się prawdziwe intencje i zarówno dobre, jak i złe cechy charakteru. Pełen ironii i humoru, barwny portret angielskiego ziemiaństwa przełomu XVIII i XIX wieku. Powieść czyta się znakomicie.
Książka
W koszyku
Główną bohaterką jest Emma Woodhouse – dwudziestojednoletnia kobieta, reprezentantka wyższej sfery. Mieszka ona wraz z ojcem w wielkim domu. Życie upływa jej na balach, proszonych obiadach i plotkach oraz na rozrywce i niewinnych flirtach. Ponieważ jest osobą majętną i ma dobrą pozycję społeczną, sądzi, że nie musi nigdy wychodzić za mąż. Za to chętnie swata innych, nie widząc tego konsekwencji... Emma to wspaniała powieść romantyczna, bardziej przeznaczona dla kobiet. Sam początek nie trawił mi do serca, ale później akcja bardziej się rozkręciła. Książkę czyta się szybko, chociaż wydarzenia następują jakby wolniej.
Książka
W koszyku
Błyskotliwa komedia omyłek, której przedmiotem jest gra pozorów i iluzje, jakich dostarcza nam w nadmiarze nasz egoizm i zadufanie. W samym zaś środku intrygi stoi niezwykła bohaterka, pełna życia i wigoru, urocza, nieznośna i apodyktyczna Emma. Emma Woodhouse mieszka z ojcem na angielskiej prowincji. Chociaż sama nie zamierza wyjść za mąż, próbuje swoich sił jako swatka. W sprawach serca jednak nie wszystko da się przewidzieć. Może z konwencjonalnych gestów, grzeczności przewidzianych etykietą, ukradkowych spojrzeń zostaną odczytane prawdziwe intencje? Jak to w komedii omyłek bywa...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Błyskotliwa komedia omyłek, której przedmiotem jest gra pozorów i iluzje, jakich dostarcza nam w nadmiarze nasz egoizm i zadufanie. W samym zaś środku intrygi stoi niezwykła bohaterka, pełna życia i wigoru, urocza, nieznośna i apodyktyczna Emma. Emma Woodhouse mieszka z ojcem na angielskiej prowincji. Chociaż sama nie zamierza wyjść za mąż, próbuje swoich sił jako swatka. W sprawach serca jednak nie wszystko da się przewidzieć. Może z konwencjonalnych gestów, grzeczności przewidzianych etykietą, ukradkowych spojrzeń zostaną odczytane prawdziwe intencje? Jak to w komedii omyłek bywa...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Powieść angielskiej pisarki Jane Austen, wydana w 1815 roku. Podobnie, jak w innych powieściach, Jane Austen opisuje rozterki dystyngowanej kobiety żyjącej w Anglii okresu regencji. Powieść została sklasyfikowana jako komedia obyczajowa. Tytułową bohaterką powieści jest Emma Woodhouse, rozpuszczona młoda kobieta, która zbyt wysoko ocenia swoje umiejętności jako swatka, nie dostrzega niebezpieczeństwa, jakie pociąga za sobą manipulowanie ludźmi i często źle ocenia działania innych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Powieść angielskiej pisarki Jane Austen wydana w 1813 roku. Złożona z 61 rozdziałów Duma i uprzedzenie, napisana w konwencji romansu, jest jednocześnie jedną z pierwszych powieści społeczno-obyczajowych. Autorka ukazuje życie angielskich wyższych sfer na przełomie XVIII i XIX wieku
Książka
W koszyku
Losy bogatej i szlachetnej Dorotei Brooke, szukając godnego celu, by nadać sens swojemu życiu. Równolegle obserwujemy lekarza, Tertiusa Lydgate`a, który sens ten znalazł w pracy naukowej i w medycynie. Przeszkodą w realizacji jego planów staje się piękna kobieta.
Książka
W koszyku
Wielki Gatsby - najsłynniejsza powieść F. Scotta Fitzgeralda - w chwili ukazania się został uznany za najpełniejszy obraz ,,straconego pokolenia", którego dojrzewanie do dorosłości przypadło na lata pierwszej wojny światowej. Romantyczna miłość, przyjaźń, amerykański sen o szczęściu i sukcesie dostępnym dla każdego to stereotypy, które przynoszą głównemu bohaterowi - Jayowi Gatsby'emu, parweniuszowi przedzierzgniętemu w bogacza - tragiczne rozczarowanie. Miłość zniszczył kult pieniądza, przyjaźń okazała się pustym słowem, a sukces finansowy nie wprowadził go tak naprawdę do ,,lepszej" sfery. Jak podzwonne brzmią najsłynniejsze chyba słowa tej powieści: ,,Tak oto dążymy naprzód, kierując łodzie pod prąd, który nieustannie znosi nas w przeszłość".
Książka
W koszyku
Najsmaczniejsze kąski literatury to takie, do których można powracać co kilka lat, delektować się nimi od nowa i zagłębiać w lekturze niczym za pierwszym razem. Dzieła, które dojrzewają wraz z samym czytelnikiem, a ponowne zaczytanie odsłania nowe znaczenia i niezauważalne dotąd symbole. Takie smakołyki można interpretować wciąż od nowa, odkrywać w nich samego siebie i poprzez pryzmat własnych doświadczeń przeżywać rozterki bohaterów - oceniać ich, wspierać bądź odrzucać, a często może zdarzyć się tak, że postać śmieszna nagle okazuje się być tragiczna, lub na odwrót - poprzedni dramat zamienia się z czasem w farsę. Taka literatura to klasa sama w sobie, bo jest uniwersalna, ponadczasowa, potrafi wypełnić myślą tak samo umysł młodszego, czy starszego czytelnika, zachwycić, oburzyć, czy wzruszyć i nigdy nie może się znudzić. Taką powieścią bezapelacyjnie jest dzieło klasyki dziewiętnastowiecznej literatury francuskiej pióra Gustava Flauberta, czyli nieśmiertelna historia straconych złudzeń i pesymistycznej codzienności prowincji - „Pani Bovary”. Dramatyczna historia Emmy, która nie mogła zakończyć się happy endem, od lat stanowi inspirację do niezliczonych interpretacji, porównań, do odkrywania poglądów samego autora, bo nie można zaprzeczyć, iż Gustave Flaubert ukrył sam siebie na kartach tej powieści. Miał być obiektywny, udawał niewidocznego narratora, który jedynie snuje opowieść, nie dodając od siebie komentarza, ale jak zauważył w przedmowie do nowego wydania Ryszard Engelking: [Flaubert] reżyseruje więc „Panią Bovary” w najdrobniejszych szczegółach i wynajduje nowe sposoby, by przekazać, co myśli o swych postaciach i o świecie. Młodziutka Emma, urodzona na wsi wychowanka klasztoru, omamiona wizją szalonej miłości rodem z romantycznych powieści, wychodzi za mąż za wiejskiego lekarza. Karol Bovary, spokojny, nieco obły człowiek bez właściwości, okazuje się jednak zawodem dla spragnionej cudów dziewczyny. Znudzona, oszukana, wściekła na samą siebie i na męża wkrótce ma dość tego zwyczajnego życia prowincjonalnej doktorowej i zaczyna szukać sztucznych podniet. Z pomocą przychodzi jej wizja balu u wicehrabiego, gdzie Emma dostępuje zaszczytu tańca z mężczyznami z wyższych sfer, zachwyca się zbytkiem i przepychem. Od tamtej chwili nic już nie jest takie samo. Emma popada w marazm, rodzi dziecko, którego nie znosi, wynajduje kochanka, czy nawet dwóch. I stacza się w otchłań kobiecej rozpaczy. „Wspomnienie balu wypełniało teraz dni Emmy. Każdej środy po przebudzeniu wzdychała: ‘Ach! Tydzień temu… dwa tygodnie temu… miesiąc temu tam byłam! W końcu pomieszały się jej w pamięci twarze, zapomniała melodie kontredansów, nie widziała już tak wyraźnie komnat ani liberii; szczegóły się zatarły, lecz żal pozostał.” Kim są bohaterowie powieści Gustava Flauberta? To jednostki pozostawione samym sobie, zaściankowe do granic możliwości, śniące samotne sny o wielkim świecie, do którego nigdy nie będą mogli pretendować. Ograniczeni intelektualnie, zamknięci pośród tych samych powtarzanych dzień w dzień tanich frazesów, sztucznej uprzejmości i rutyny, która zabija wszelkie ambicje. U Karola tych ambicji nawet nigdy nie było. Idealnie wpasowuje się w otoczenie, przecięty do szpiku kości, a to jego żona zdaje się być rajskim ptakiem pośród ciemnoty. Niemniej Emma Bovary to portret kobiety upadającej na własne życzenie. Uwikłana w mrzonki o nierealnym świecie miłości, o jakimś „kiedyś” i „pewnego dnia” zdaje się co chwilę dziwić, że to już po wszystkim, kiedy ona dopiero miała stać się kimś i rozpocząć życie na poważnie. „W głębi duszy czekała ciągle na wielkie wydarzenie. Niczym tonący marynarze, przebiegała zrozpaczonym wzrokiem dookolną pustkę, wypatrując w oddali, we mgłach horyzontu, jakiegoś białego żagla.” Gustave Flaubert wykreował perfekcyjne portrety, stworzył drobiazgowy prowincjonalny krajobraz, który jednocześnie jest wyjątkowy i całkowicie przypadkowy, bo mógłby być krajobrazem prowincji francuskiej, niemieckiej, czy innej europejskiej okolicy sielskiej i wiejskiej. Wciąż jednak to Emma pozostaje jego najwspanialszą kreacją. Egzaltowana panienka, której uroiła się wielkość i pasja niczym z opowieści o Izoldzie, Heloizie i innych heroinach, gotowych zginąć za najwznioślejsze uczucie. Pragnie ideału, który przecież ideałem nie jest, ale ona o tym nie ma pojęcia, bo zna świat jedynie oparty na obejściu farmy ojca i klasztornych murów. Dalej jest tylko jedna uliczka, jedna droga i znowu rozległe pola. Te same sąsiedzkie, wścibskie twarze, a wśród nich jej smutna, zacięta twarz, wyrażająca całkowite zagubienie. Nie ma z czym porównywać swoich marzeń, bo nie ma żadnego doświadczenia. Nie może porównywać kochanków, bo nigdy nie miała innych. Tragedia Emmy polega na niewiedzy, której nie jest świadoma. „Pani Bovary” Gustava Flauberta należy do tych dzieł klasyki literatury, których nie można w żaden sposób polecać, czy odradzać - to opowieść tak uniwersalna, tak ponadczasowa, że robi wrażenie na czytelnikach nawet po tych wszystkich latach. Czytana za młodu będzie opowiastką o niespełnionych miłostkach, potem, przy zetknięciu z pierwszymi pokusami dorosłości może być historią tragicznych losów niespełnionej młodej kobiety, a w końcu, z czasem, może stać się odbiciem straconych złudzeń, upadłych marzeń, które, gdy bliżej im się przyjrzeć, były od początku śmieszne i infantylne. Jest w tej historii niezwykła moc, tym intensywniejsza dla wielbicieli literatury, gdy spojrzeć na Emmę właśnie z perspektywy obsesyjnej czytelniczki. Zakochana w słowie pisanym, we własnej wyobraźni, zgubiła się w otaczającej ją rzeczywistości. Prostej, prowincjonalnej, ot, zwyczajnej, ale jednak jej przynależnej, która mogła dać jej szczęście.
Książka
W koszyku
W latach 50. głośna była sprawa prowincjonalnego lekarza Delamare, którego żona popełniła samobójstwo zostawiając męża z małą córeczką. Ta wstrząsająca historia stała się kanwą powieści „Pani Bovary”, w której przedstawił Flaubert losy Karola i Emmy. Ta obfitująca w wiele wątków historia stanowi wycinek z życia ludzi mieszkających w małym miasteczku we Francji za czasów Napoleona III. To historia ludzi pospolitych, o których nie pamięta historia, ich wzlotów, upadków, sukcesów, słabości, osobistych dramatów. Główna Bohaterka – Emma – jest postacią niezwykle skomplikowaną i ciekawą, w atmosferze nudnego życia pospolitych mieszczan nie potrafi się odnaleźć. Jej losy stanowią krytykę drobnomieszczaństwa, ciasnych umysłów pozbawionych ambicji, zamkniętych i nietolerancyjnych. Powieść prezentuje problemy społeczne owych czasów – płytkie, schematyczne związki rodzinne, obłudę i hipokryzję dorobkiewiczów pozbawionych manier i klasy.
Książka
W koszyku
W latach 50. głośna była sprawa prowincjonalnego lekarza Delamare, którego żona popełniła samobójstwo zostawiając męża z małą córeczką. Ta wstrząsająca historia stała się kanwą powieści „Pani Bovary”, w której przedstawił Flaubert losy Karola i Emmy. Ta obfitująca w wiele wątków historia stanowi wycinek z życia ludzi mieszkających w małym miasteczku we Francji za czasów Napoleona III. To historia ludzi pospolitych, o których nie pamięta historia, ich wzlotów, upadków, sukcesów, słabości, osobistych dramatów. Główna Bohaterka – Emma – jest postacią niezwykle skomplikowaną i ciekawą, w atmosferze nudnego życia pospolitych mieszczan nie potrafi się odnaleźć. Jej losy stanowią krytykę drobnomieszczaństwa, ciasnych umysłów pozbawionych ambicji, zamkniętych i nietolerancyjnych. Powieść prezentuje problemy społeczne owych czasów – płytkie, schematyczne związki rodzinne, obłudę i hipokryzję dorobkiewiczów pozbawionych manier i klasy. „Pani Bovary” w przekładzie i z komentarzami Ryszarda Engelkinga, po raz pierwszy tak bliska oryginału. Zmieniony przekład Ryszarda Engelkinga (w stosunku do wydania z 2005 roku zawiera kilkaset ulepszeń), z przedmową, w której tłumacz wyjaśnia, jak powinno się czytać powieść Flauberta w zgodzie z intencjami autora (poprzednie przekłady utrwaliły w wielu czytelnikach lekturę nieco naiwną), oraz komentarzami, wśród których znajdziemy m.in. zarzucone przez Flauberta warianty i rozwinięcia tej klasycznej powieści.
Książka
W koszyku
Główna Bohaterka - Emma - jest postacią niezwykle skomplikowaną i ciekawą, w atmosferze nudnego życia pospolitych mieszczan nie potrafi się odnaleźć. Jej losy stanowią krytykę drobnomieszczaństwa, ciasnych umysłów pozbawionych ambicji, zamkniętych i nietolerancyjnych. Powieść prezentuje problemy społeczne owych czasów - płytkie, schematyczne związki rodzinne, obłudę i hipokryzję dorobkiewiczów pozbawionych manier i klasy.
Książka
W koszyku
Konflikt dramatyczny w Zemście - najbardziej chyba znanej komedii Aleksandra Fredry, oparty jest na przeciwstawieniu dwóch kontrastowych natur: Cześnika Raptusiewicza i Rejenta Milczka. Ich walka z pozoru toczy się o majątek, ale w rzeczywistości jest zwykłym, szlacheckim pieniactwem, często samobójczą próbą postawienia na swoim. Fredro prezentuje w Zemście całą plejadę różnorodnych postaci. Różnią się one zachowaniem, wiekiem, pochodzeniem, a kontrast pomiędzy nimi jest jednym ze źródeł komizmu w dramacie. Komizm ów w Zemście stanowi formę oceny ludzi i obyczaju szlacheckiego. Fredro ukazuje ludzkie wady i ułomności w sposób humorystyczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Okruchy dnia" jest prostą książką, bez szybkiej akcji i skomplikowanych zagadek, skłaniającą do refleksji. Jednak zachowanie Stevensa może wzbudzać irytację. Nie każdy jest skłonny do takiego poświęcenia, jednak dla innych może to być źródłem szczęścia.
Książka
W koszyku
Do paskudnego bloku na Bródnie wprowadza się dwoje młodych ludzi, świeżo poślubieni Agnieszka i Robert, którzy przyjechali do stolicy z prowincji, by zacząć lepsze życie. Ich pierwszy dzień w nowym miejscu nie zaczyna się jednak zbyt dobrze: na zalanej krwią klatce schodowej leży człowiek bez głowy... Ale to dopiero początek koszmaru. Groza narasta, aż w końcu blok dosłownie zamyka się, więżąc wewnątrz bezradnych mieszkańców. Czy to tylko zbiorowa histeria, czy też działa ciążąca na tym miejscu klątwa? Zagadkę usiłuje rozwikłać trójka bohaterów: Agnieszka, której mąż ulega mrocznym siłom czającym się w bloku, dziennikarz alkoholik Wiktor, który zmaga się z własną traumatyczną przeszłością, i skłócony z rodzicami maturzysta Kamil. Czego dowiedzą się o strasznym domu i o samych sobie? Powieść Zygmunta Miłoszewskiego pełna jest demonicznych postaci i grozy czającej się tuż pod powierzchnią banalnej rzeczywistości. Przewrotny niczym u Bułhakowa czarny humor, starannie budowana atmosfera, żywe tempo, doskonałe obserwacje z życia osiedlowej społeczności sprawiają, że Domofon łączy w sobie cechy horroru, nastrojowej opowieści grozy i barwnej powieści obyczajowej. Porcja doskonałej lektury.
Książka
W koszyku
Adam i Ewa to młode, zamożne, wykształcone małżeństwo. Spełnieniem ich ambicji i planów na przyszłość ma stać się dziecko. Jednak jego narodziny okazują się ruiną, nie realizacją marzeń: dziewczynka ma zespół Downa w wyjątkowo ciężkiej postaci. Ewa – poprzez instynktowne poświęcenie – uczy się akceptować córkę, choć nie jest w stanie dotrzeć do jej świata. Adam, którego zawiedzione nadzieje zamieniły się w odrzucenie, coraz bardziej oddala się od rodziny. Nie ma pojęcia, że Marysia-Myszka – niezdolna do wypowiedzenia poprawnego zdania i wykonania sensownej w ludzkich oczach czynności – zrywa jabłka z rajskiego drzewa i rozmawia z Bogiem. Czy zdarzy się coś, co otworzy zatrzaśnięte między nimi drzwi? Być może klucz znajduje się w przeszłości... Książka Terakowskiej to poruszająca do głębi opowieść o tym, jak wiele – zbyt wiele – czasu trzeba często, by zrozumieć, że prawdziwa miłość nie stawia warunków, i o tym, jak trudno zburzyć mur obcości, który wyrósł niepostrzeżenie między człowiekiem a jego własnym dzieciństwem.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej